Na deser

Muffinki czekoladowe Nigelli z masą z ricotty

Nie jestem fanką muffinek, chociaż uważam, że to świetny pomysł na drobny prezent. Można dodawać, dekorować, eksperymentować na sto sposobów. Dla mnie mistrzostwem są muffiny czekoladowe Nigelli Lawson-mokre, o intensywnym smaku. Udekorowałam masą z ricotty, nie miałam papilotek-piekłam w formie na muffiny wyłożonej kwadracikami urwanymi z papieru do pieczenia. Wyszły efektownie (choć zdjęcie niestety słabej jakości), smacznie, prezent się udał!

 

Obrazek

 

Muffiny czekoladowe z masą z ricotty

na babeczki:

1. 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej

2. 2 łyżeczki proszku do pieczenia

3. 1/2 łyżeczki sody

4. 2 łyżki kakao

5. 3/4 szklanki cukru + 1/2 paczki cukru wanilinowego

6. tabliczka czekolady (najlepiej gorzka), pokrojona w drobną kosteczkę

7. szklanka mleka

8. 1/2 szklanki oleju

9. 1 jajko

Nic prostszego: mieszamy w jednej misce składniki suche (oprócz czekolady), w drugiej mokre. Łączymy, wystarczy łyżką, grudki mile widziane; na koniec dodajemy 3/4 przygotowanej czekolady, mieszamy i nakładamy do foremek. Wierzch każdej babeczki posypujemy “szczyptą” pozostałych kawałków czekolady.

Można ten przepis nieco urozmaicić-ja np. nakładałam do foremki łyżkę ciasta, na to łyżeczkę dżemu truskawkowego, przykrywałam kolejną warstwą ciasta.

Pieczemy w 180 stopniach, ok. 20 minut.

Wystudzone dekorujemy “frostingiem” (najlepiej przez rękaw cukierniczy):

Masa z ricotty:

1. Opakowanie serka ricotta (ja użyłam 500g, ale było tego aż nadto; 250g spokojnie wystarczy, trzeba tylko wtedy zmniejszyć o połowę ilość pozostałych składników)

2. 5 łyżek masła

3. 1/2 szklanki cukru pudru

4. skórka otarta z 1 cytryny (lub pomarańczy)

Mikserem dokładnie utrzeć masło, dodać ser, cukier i skórkę cytrynową. Nakładać na muffinki. Jeśli zostanie Wam trochę kremu, tak jak mi, świetnie smakuje jako słodki twarożek do chleba, np. z dodatkiem dżemu morelowego.

Smacznego!

Standard

Leave a Reply

