Ciasta, Na deser, Tarty

Tarta czereśniowa z zalewą z maślanki

Tak na początek… Coś prostego, szybkiego, owocowego i rozpływającego się w ustach. Zaczynajmy!

ImageCIASTO

  1. 100g margaryny
  2. 1 i 3/4 szklanki mąki krupczatki*
  3. 3/4 szklanki cukru
  4. 1 żółtko
  5. szczypta soli
Margarynę kroimy w kostkę, dodajemy mąkę, cukier i sól, siekamy nożem. Do żółtka dodajemy dwie łyżki zimnej wody, mieszamy szybko łyżką, a następnie wlewamy do reszty składników. Zagniatamy ciasto tak, aby powstała zwarta kula; jeśli jest za suche-dodajemy odrobinę śmietany. Wkładamy do zamrażalnika na czas przygotowania owoców:
-ja dodałam 2 szklanki czereśni, które opłukałam i wydrylowałam.
Zimnym ciastem wylepiamy metalową foremkę do tarty (wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą lub wyłożoną papierem do pieczenia-w tym przypadku łatwiej będzie ją wyjąć), nakłuwamy widelcem, przykrywamy pergaminem i obciążamy (grochem, ryżem, fasolą… ja użyłam po prostu kilku mniejszych metalowych foremek do babeczek-wystarczą!). Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni, na około 20 minut-aż lekko się zarumieni, ale jeszcze nie zbrązowieje.
W tym czasie przygotowujemy zalewę:
ZALEWA
  1. 50 g margaryny
  2. 100 g (pół szklanki*) cukru
  3. 3 żółtka
  4. skórka starta z połowy cytrusa-pomarańczy/cytryny/ja użyłam limonki
  5. szczypta soli
  6. szklanka maślanki*
  7. 4 łyżki mąki krupczatki
Margarynę ucieramy krótko, dodajemy po kolei następne składniki, cały czas miksując.
Na podpieczonym spodzie tarty układamy owoce-w moim przypadku czereśnie-i wylewamy zalewę. Pieczemy jeszcze ok. 20 minut-aż masa stężeje.
Image
*szklanka w moich przepisach ma zawsze 250 ml.
Standard

Leave a comment